زیر و بم شستن لباس عروس

اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی

در یک نگاه:

امروز تصمیم داریم در مورد شستن لباس عروس صحبت کنیم، چرا که همان طور که خودتان نیز می دانید طراحی و ساختار لباس عروس با لباس های معمولی تفاوت زیادی دارد و شاید همین موضو ع نیز سبب می شود که اغلب افراد شستن این لباس را به خشکشویی بسپارند. اما با این حال، ما قصد داریم در ادامه این بحث، به طور مفصل این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم، به شما نیز پیشنهاد می کنیم که تا پایان، با ما همراه باشید.

چگونه لباس عروس را در خانه بشوییم ؟

کسانی که تمایل دارند لباس عروس خود را در خانه بشویند هم می توانند از ماشین لباس شویی استفاده کنند هم می توانند به صورت دستی این کار را انجام دهند. ما نیز در ادامه هر دو مورد را به طور کامل، توضیح می دهیم.

نحوه صحیح شستن لباس عروس با دست

شست و شو دستی لباس عروس باید طی یک سری مراحل خاصی انجام شود که عبارتند از:

نحوه لکه گیری لباس عروس:

اولین اقدامی که در حین شست و شو لباس عروس، باید انجام شود لکه گیری است که باید با دقت بالایی، صورت بگیرد. به عبارت بهتر برای لکه گیری و شستن هر کدام از قسمت ها لازم است که از یک روش به خصوصی استفاده شود. از این رو، ما در ادامه به طور مختصر در مورد شست و شو برخی از قسمت های لباس عروس صحبت خواهیم کرد:

نحوه لکه گیری و شستن قسمت های سینه ی لباس عروس:

برای پاک کردن لکه های قسمت سینه لباس عروس، ابتدا باید کمی آب همراه مقداری ماده شوینده، بر روی لکه ها اسپری کنید، سپس با استفاده از یک مسواک به آرامی لکه ها را پاک کنید.

نحوه لکه گیری و شستن آستر لباس عروس:

زمانی که می خواهید آستر لباس تان را تمیز کنید، باید آن را داخل یک لگن آب و مواد شوینده قرار دهید و بعد از شستن، آن را آب کش کنید و از آن جایی که در حین شست و شو این قسمت از لباس عروس، احتمال خیس شدن قسمت های دیگر آن نیز وجود دارد، بهتر است که کل لباس را با آب گرم، آب بکشید و بعد آن را بر روی چوب لباسی قرار دهید تا کاملا خشک شود.

نحوه اتوکشیدن لباس عروس:

بعد از این که فرآیند لکه گیری تمام شد، باید لباس تان را اتو کنید و برای انجام این کار، اول باید میز اتو تان را تمیز کنید، بعد لباس تان را بر روی میز، قرار دهید و روی آن یک پارچه سفید بیندازید و بعد با احتیاط اتو کردن لباستان را آغاز کنید.

چگونه-لباس-عروس-را-در-خانه-بشوییم

چگونه لباس عروس را در ماشین لباسشویی بشوییم ؟

راه دیگری که برای شستن لباس عروس در خانه وجود دارد، استفاده از ماشین لباس شویی است. البته این روش همیشه عملی نمی باشد چرا که ممکن است به الیاف لباس آسیب های جدی وارد شود و جالب است بدانیدکه فقط لباس هایی که از جنس پنه و پلی استر باشند،  برای شست و شو در ماشین مناسب هستند که حتی برای اطمینان بیش تر بهتر است برای شست و شو آن ها نیز کیسه های مخصوص شست و شو استفاده شود.

مراحل شستن لباس عروس در خشکشویی حرفه ای

ما در قسمت قبل، در مورد شست و شوی لباس عروس در خانه صحبت کردیم و در این قسمت نیز می خواهیم در مورد نحوه شست و شو آن در خشکشویی صحبت کنیم. این مدل شست و شو دارای روند خاصی است که عبارتند از:

1. بررسی بافت و تزئنیات لباس

زمانی که لباس خود را به خشکشویی تحویل می دهید، کارشناسان خشکشویی لباس را از لحاظ جنس و نوع تزئینات آن، به خوبی بررسی می کنند تا بتوانند بهترین روش شست و شو را انتخاب نمایند.

2.بررسی بافت و تزئنیات لباس

مرحله بعدی، انتخاب یک حلال و شوینده مناسب برای شست و شو لباس است که با توجه به الیاف و جنس پارچه انجام می شود.

3.انتخاب روش شست و شو

مرحله سوم، انتخاب روش شست و شو است که می تواند با توجه به میزان کثیفی لباس و ساختار پارچه متغیر باشد و برای این که این موضوع برای شما روشن شود ما در این قسمت نحوه شست و شو دو نوع لباس مختلف را، به طور کامل برای شما توضیح می دهیم.

چگونه لباس عروس رنگی را بشوییم ؟

در گذشته لباس عروس، فقط در یک رنگ به بازار عرضه می شد اما به دلیل تغییرات بنیادینی که در دنیای مد و سلیقه مردم به وجود آمد، کم کم شاهد حضور لباس های رنگی در بازار بودیم. این لباس ها از لحاظ ساختاری تفاوت زیادی با لباس های سفید ندارند، از این رو نحوه شستن آن ها، با نحوه شستن لباس های سفید، خیلی متفاوت نمی باشد. اما از آن جایی که حفظ رنگ این لباس ها، از اهمیت ویژه ای برخوردار است، نوع ماده شوینده ای که برای شستن آن ها به کار می رود کمی متفاوت است و زمانی که لباس به خشکشویی تحویل داده می شود، کارشناسان بهترین نوع آن را انتخاب می کنند.

شستن لباس عروس ساتن در 3 مرحله آسان !

یک نوع دیگر از لباس عروس ها، لباس عروس های ساتن هستند. برای شستن این لباس ها در خشکشویی، از روش های متعددی استفاده می شود که با توجه به نوع لکه و کثیفی لباس انتخاب می شوند. از این رو، به نظر ما بهتر است که اگر این مدل لباس عروس را انتخاب می کنید، حتما شستن آن را به خشکشویی بسپارید تا لباس تان دچار مشکل نشود.

1.آلودگی زدایی

در مرحله بعد لباس با استفاده از ماشین ها و دستگاه های مخصوص، آلودگی زدایی می شود.

2.خشک کردن 

در مرحله پنجم، با استفاده از یک سری ماشین های مخصوص یک جریان هوای گرم مطبوع، به  لباس دمیده می شود و آن را خشک می کند.

3.اتو کردن

مرحله آخر، اتو کردن لباس است که باید با استفاده از اتو پرس، صورت انجام شود.

مراحل-شستن-لباس-عروس

تذکر مهم در مورد روش صحیح شستن لباس عروس

ما در قسمت قبل دو روشی که برای شستن لباس عروس به کار گرفته می شود را به طور کامل برای شما توضیح دادیم. اما برای این که شما در حین شستن این لباس دچار مشکل نشوید لازم است این نکته را به شما یادآوری کنیم که بهترین روش، شست و شو لزوما باید طبق ساختار و بافت لباس انتخاب شود. از این رو بهتر است کسانی که هیچ گونه تجربه ای در این مورد ندارند، حتما با یک کارشناس مشورت نمایند و از او راهنمایی بگیرند تا در حین شست و شو با مشکلی مواجه نشوند. 

برای شستن لباس عروس از چه شوینده ای استفاده کنیم ؟

 ما در قسمت های قبل، روش های شست و شو لباس عروس را به شما آموختیم و از آن جایی که انتخاب شوینده مناسب برای شستن لباس ها، از اهمیت ویژه ای برخوردار است، قصد داریم در این قسمت، در مورد انواع شوینده های طبیعی و شمیایی صحبت کنیم:

شستن لباس عروس با مواد گیاهی

اولین شوینده ها، شوینده های طبیعی هستند که در اغلب موارد سازگاری بیش تری با ساختار لباس دارند و  استفاده از آن ها باعث می شود که کیفیت اولیه لباس، حفظ شود. به طور مثال نیز می توان به سرکه اشاره کرد که برای از بین بردن لکه های عرق بسیار مفید است. 

شستن لباس عروس با مواد شیمیایی

نوع دیگر شوینده ها، شوینده های شیمیایی هستند. این شوینده ها در قیاس با نمونه های قبلی دارای تنوع بیش تری هستند. اما بهترین نوع آن پرکلرواتیلن  است که امروزه در اکثر خشکشویی های پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد و لباس را به بهترین وجه ممکن تمییز می کند.

راز بهترین روش نگهداری لباس عروس چیست ؟

ما در قسمت های قبل، مهم ترین نکاتی که در حین شست و شو لباس عروس باید جدی گرفته شود را برای شما توضیح دادیم و از آن جایی که امر نگهداری لباس عروس نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است، در این قسمت می خواهیم در مورد بهترین روش نگهداری آن، صحبت کنیم. برای نگهداری لباس عروس، باید نکات زیر را رعایت کنید:

قرار دادن آن در جعبه

اولین موضوعی که در حین نگهداری از لباس عروس باید در نظر گرفته شود، این است که زمانی که قصد استفاده از لباس تان را ندارید، بهتر است به جای آویزان کردن، آن را داخل  جعبه قرار دهید تا فرم اولیه لباس بهتر حفظ شود.

پرهیز از اتو کردن زیاد

نکته دیگری که در حین نگهداری از لباس عروس باید مورد توجه قرار بگیرد، این است که این لباس نباید مدام اتو شود چرا که الیاف این لباس در قیاس با سایر لباس ها، بسیار حساس تر است و احتمال صدمه دیدن آن، خیلی  بیش تر است و حتی زمانی که مجبور به این کار هستید، حتما یک پارچه سفید بر روی لباس بیندازید و بعد لباس تان را اتو کنید تا کم ترین صدمه ای به آن، وارد نشود.

استفاده نکردن از عطر

نکته دیگری که حین نگهداری از لباس عروس باید جدی گرفته شود، این است که به هیچ وجه نباید بر روی لباس عطر یا ادکلنی اسپری شود، چرا که باعث ایجاد یک سری لکه بر روی لباس می شود که به هیچ وجه خوشایند نیست.

نگهداری-لباس-عروس

قیمت و هزینه شستشوی لباس عروس چقدر است ؟

ما در قسمت هایی قبلی بحثمان سعی کردیم که تمام مواردی که در شست و شو و  نگهداری لباس عروس باید مورد توجه قرار بگیرند را به اطلاع شما برسانیم. در این قسمت پایانی نیز می خواهیم در مورد قیمت شست و شو آن صحبت کنیم.
قیمت و هزینه شست و شو لباس عروس، بسته به نوع لباس و نحوه شست و شو، متغیر است و توصیه ما به شما در این مورد این است که برای شست و شو لباس تان، به هیچ وجه به مقدار هزینه پرداختی توجه نکنید چرا که ممکن است استفاده از روش های شست و شو جدید کمی هزینه بر باشد. اما با این وجود، در قیاس با روش های قدیمی کارایی بهتری دارند.

جمع بندی

ما امروز در مورد شستن لباس عروس، صحبت کردیم و تمام نکاتی که در مورد این امر وجود دارد را به اطلاع شما رساندیم. در آخر نیز امیداوریم که نکاتی که در خلال این بحث مطرح کردیم، برای شما مفید بوده باشد و بتواند در تمییز کردن و شستن لباس عروس تان، به شما  کمک نماید.

شما هم می توانید تجربیات خود در مورد شستن لباس عروس را با ما درمیان بگذارید. و همچنین می توانید با دانلود اپلیکیشن خشکشویی آنلاین الماس لاندری از خدمات شستن لباس عروس استفاده کنید.

اپلیکیشن خشکشویی

مرجع :
تعداد نظرات ثبت شده : نفر
درحال ثبت اطلاعات....
ثبت سفارش تلفن تماس ۰۲۱۴۴۶۶۸۸۳۵ پشتیبانی آنلاین