راهنمای کامل شستن لباس نوزاد

اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی

در یک نگاه:

ممکن است این سوال نیز برای شما ایجاد شده باشد که "لباس نوزاد را با چی بشوریم". امروز می خواهیم در مورد شستن لباس نوزاد صحبت کنیم تا بتوانیم به عزیزانی که دغدغه تمییز کردن لباس های کودکان شان را دارند، کمک کنیم. البته ممکن است که برای شستن لباس کودک از روش های متعددی استفاده شود، چرا که امروزه لباس کودکان در تنوع بالایی به بازار عرضه می شوند و حتی ممکن است که از نظر برخی مادرها، شستن لباس نوزاد کار چندان سختی نباشد. اما از آنجایی که نحوه شستن لباس نوزادان می تواند به طور مستقیم بر روی سلامتی آن ها، تأثیر بگذارد ما قصد داریم این موضوع را در ادامه به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم. شما نیز اگر نسبت به سلامتی پوست نوزادتان، حساس هستید بهتر است که تا پایان این بحث با ما همراه باشید.

چگونه لباس نوزاد را بشوییم؟

همان طور که خودتان نیز می دانید پوست کودکان، در قیاس با افراد بزرگ سال، لطافت بیش تری دارد. از این رو شستن لباس آن ها، باید به گونه ای انجام شود که به کیفیت بافت لباس هیچ گونه لطمه ای وارد نشود و برای این که این موضوع بهتر برای شما روش شود، ما تصمیم داریم در ادامه بهترین روش هایی که برای انجام این کار وجود دارد را، به طور کامل برای تان، توضیح می دهیم:

چگونه لباس نوزاد را با دست بشوییم ؟

بیش تر مادر ها برای این که پوست کودکان شان کم تر صدمه ببیند، ترجیح می دهند که لباس های آن ها را به صورت دستی بشویند. اگر شما نیز از این روش استفاده می کنید، باید چند نکته را در نظر داشته باشید که مهم ترین آن ها، عبارتند از:

شستن لباس ها در اولین فرصت:

اولین نکته ای که در مورد لباس های کودکان باید رعایت شود، این است که  آن ها را باید در اولین فرصت بعد از کثیف شدن، بشویید چرا که اگر مدت زیادی آن ها کثیف بمانند، باید برای تمییز کردن آن ها، از لکه بر های قوی تری استفاده شود و از آن جایی که این لکه بر ها حاوی ترکیبات شیمیایی هستند، این امر برای سلامتی نوزادان بسیار خطرناک است.

تنظیم دمای آب:

دومین اصلی که باید در مورد لباس های نوزادان، مورد توجه قرار بگیرد دمای آب است. مثلا اگر لباس بدون لکه باشد، باید آن را آب گرم بشوییم این در حالی است که اگر لکه های خاصی، مااند لکه های شیر بر روی لباس وجود داشته باشد، باید برای شستن آن از آب سرد استفاده شود. البته شما می توانید برای آگاهی از دمای مناسب، برچسب لباس را نیز چک کنید.

آب کشیدن با دقت لباس ها:

نکته بعدی این است که آب کشیدن لباس هایی که به صورت دستی شسته می شوند، باید با دقت بیش تری انجام شود تا هیچ گونه بو و اثری از مواد شوینده در بافت لباس باقی نماند و کاملا تمییز شود.  

چگونه-لباس-نوزاد-را-در-ماشین-لباسشویی-بشوییم

چگونه لباس نوزاد را در ماشین لباسشویی بشوییم؟

روش دیگری که برای شستشوی لباس نوزادان وجود دارد، استفاده از ماشین لباس شویی است و همان طور که خودتان می دانید به دلیل استقبال گسترده ی مادران از این روش، امروزه ماشین لباس هایی طراحی شده اند که مخصوص شستن لباس نوزادان هستند و شستن لباس ها، با استفاده از آن ها موجب می شود که لباس ها به بهترین وجه ممکن تمییز شوند و کارایی بهتری داشته باشند. این در حالی است که شستن لباس نوزادان با ماشین لباس شویی های معمولی می تواند، صدمه هایی زیادی به بافت و ساختار لباس وارد نماید. برای شستن لباس نوزاد با ماشین لباسشویی مخصوص نیز، باید یک سری نکاتی رعایت شود که مهم ترین آن ها عبارتند از:

شستن جداگانه :

اولین نکته ای که در حین شست و شو لباس های نوزادان با ماشین لباس شویی باید جدی گرفته شود، این است که این لباس ها باید به صورت جداگانه شسته شوند و به هیچ وجه نباید با لباس های دیگر ترکیب شوند.

انتخاب شوینده مناسب :

دومین نکته نیز، انتخاب شوینده است که باید با دقت بالایی انجام شود. مثلا  نباید از شوینده هایی استفاده شود که رنگ و بوی زیادی دارند چرا که ممکن است باعث ایجاد حساسیت های تنفسی شوند.

 

شستن سریع :

نکته دیگری که در حین شستن لباس نوزادان با ماشین لباس شویی باید مورد توجه قرار بگیرد این است که ماشین باید روی دور تند قرار بگیرد چرا که فقط در این صورت است که لکه ها به صورت کامل، پاک می شوند.

شستن لباس نوزادان قبل از استفاده، چه ضرورتی دارد؟

ما در قسمت قبل، دو روش هایی که برای شست و شو، لباس نوزادان به کار گرفته می شوند را به طور کامل برای شما توضیح دادیم و در این قسمت می خواهیم در مورد ضرورت شستن لباس های نوزادانه نو صحبت کنیم.

شاید موضوع شستن لباس نوزاد قبل از استفاده، برای برخی تعجب بر انگیز باشد، اما جالب است بدانید که این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که متأسفانه برخی لباس های نو نوزادان دارای یک سری مواد آلرژی زا هستند و استفاده از آن ها می تواند مشکلات جدی را برای کودکان به وجود بیاورد. این در حالی است که این مواد با شستن به راحتی از بین می روند. از این رو، توصیه ما به تمام مادران این است که حتما به این نکته توجه کنند تا بتوانند سلامتی نوزاد شان را تضمین کنند.

چگونه-لباس-نوزاد-را-با-دست-بشوییم

معرفی انواع شوینده مناسب لباس نوزاد

همان طور که پیش از این اشاره کردیم انتخاب یک شوینده مناسب برای شستن لباس های نوزادان، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از این رو ما قصد داریم در این بخش در مورد شوینده های مختلفی که معمولا برای شستن لباس نوزادان، مورد استفاده قرار می گیرند، صحبت کنیم و آن به شرح ذیل است:

شستن لباس نوزاد با شوینده های شیمیایی

اگر این سوال که "لباس نوزاد رو با چی بشوریم" را در ذهن دارید در پاسخ باید بگوییم که یک مدل از شوینده هایی که برای شست و شو لباش نوزادان مورد استفاده قرار می گیرند، شوینده های شیمیایی هستند که دارای انواع مختلفی هستند و مهم ترین آن ها عبارتند از:

شستن لباس نوزاد با پودر لباسشویی :

پودر لباس شویی، یکی از رایج ترین شوینده هایی است که برای شستن لباس های نوزادان مورد استفاده قرار می گیرد و اگر شما قصد دارید از آن استفاده کنید حتما به نوع و مقدار آن توجه داشته باشید و برای محکم کاری نیز، از پودر های لباس شویی مخصوص نوزادان استفاده نمایید.

شستن لباس نوزاد با صابون :

شوینده دیگری که برای شستن لباس نوزادان مورد استفاده قرار می گیرد صابون است و بد نیست بدانید که صابون هایی که خاصیت قلیایی بیش تری دارند، قدرت تمییز کنندگی بهتری دارند و بیش تر مورد استفاده قرار می گیرند.

شستن لباس نوزاد با وایتکس :

یکی دیگر از شوینده ها، وایتکس است. اما از آن جایی که وایتکس حاوی مواد شیمیایی بسیاری است و بوی تندی دارد، اصلا برای شستن لباس نوزادن مناسب نیست و ممکن است باعث ایجاد حساسیت های پوستی و تنفسی شدیدی شود.

شستن لباس نوزاد با تاید :

شوینده بعدی تاید است. اما به هیچ وجه برای شستن لباس نوزادان مناسب نمی باشد و معمولا مشکلات پوستی زیادی در کودکان به وجود می آورد.

شستن لباس نوزاد با شامپو :

یکی دیگر از شوینده هایی که می توان از آن استفاده کرد شامپو است و توصیه ی ما این است که اگر قصد استفاده از شامپو را دارید از نوع بچگانه آن که سازگاری بیش تری با پوست کودکان دارد، استفاده کنید.

شستن لباس نوزاد با مایع دستشویی :

شوینده دیگری که ممکن است مورد استفاده قرار بگیرد، مایع دستشویی است. اما این شوینده به هیچ وجه برای شستن لباس کودکان مناسب نیست و می تواند مشکلات جدی را به وجود بیاورد.

شستن لباس نوزاد با مایع ظرفشویی :

شوینده بعدی مایع ظرف شویی است که اصلا گزینه مناسبی برای شستن لباس نوزادان نمی باشد. چرا که نه قدرت پاک کنندگی مناسبی دارد نه ساختار آن با پوست نوزاد سازگاری دارد.

معرفی-انواع-شوینده-مناسب-لباس-نوزاد

شستن لباس نوزاد با شوینده های طبیعی

در ادامه این مبحث که "لباس نوزاد را با چه شوینده ای بشوییم" باید بگوییم که نوع دیگر شوینده ها، شوینده های طبیعی هستند. این شوینده ها همان طور که از نام آن ها مشخص است یک ساختار طبیعی دارند و استفاده از آن ها عوارض خاصی ندارد. از این رو اکثر مادر هایی که به سلامتی نوزاد خود به طور ویژه اهمیت می دهند سعی می کنند از این دسته شوینده ها، استفاده کنند. ما نیز در این بخش قصد داریم در مورد برخی از آن ها، صحبت کنیم و آن ها عبارتند از:

شستن لباس نوزاد با جوش شیرین :

اولین و بهترین شوینده طبیعی که می توان برای شستن لباس نوزادان به کار گرفت، جوش شیرین است. جالب است بدانید که جوش شیرین دارای ترکیبات خاصی است که می تواند بو و لکه های  لباس نوزادان را به راحتی از بین ببرد و حتی باعث نرم شدن و لطیف شدن لباس ها شود.

شستن لباس نوزاد با سرکه :

یکی دیگر از شوینده های طبیعی، سرکه است که برای شستن و ضد عفونی کردن لباس های نوزادان بسیار مناسب است. البته اگر قصد استفاده از آن را دارید باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که سرکه خالص حالت اسیدی دارد و در حین استفاده حتما باید رقیق شود و لباس به مدت 30 دقیقه در آن خیسانده شود تا تمام لکه ها را به طور کامل از بین ببرد.

شستن لباس نوزاد با آب لیمو :

آب لیمو یکی دیگر از شوینده هایی است که برای شستن لباس نوزادان بسیار مناسب است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این ماده به راحتی اثرات لکه های قطره آهن را از بین می برد. این در حالی است که شستن این لکه ها با شوینده های شیمیایی، نه تنها لکه را از بین نمی برد بلکه آن ها را تثبیت می کند و در ظاهر لباس تأثیر منفی می گذارد.

جمع بندی
امروز در مورد شستن لباس نوزادان صحبت کردیم و سعی کردیم مهم ترین نکاتی که در مورد این پروسه وجود دارد را به اطلاع شما برسانیم.  هدف مان نیز این بود که بتوانیم به مادران عزیزی که به حفظ لطافت پوست کودکان خود اهمیت می دهند، کمک کنیم و توصیه آخرمان نیز این است که هم نکاتی که در خلال این بحث مطرح شد را جدی بگیرید هم با یک پزشک متخصص اطفال، در مورد نحوه شستن لباس نوزادان تان مشورت کنید تا بتوانید بهترین گزینه را، انتخاب کنید و بهتر از نوزاد خود مراقبت نمایید. 

شما هم می توانید تجربیات خود در مورد شستن لباس نوزاد با ما درمیان بگذارید. و همچنین می توانید با دانلود اپلیکیشن خشکشویی آنلاین الماس لاندری از خدمات ما استفاده کنید.

اپلیکیشن خشکشویی آنلاین الماس

 

مرجع :
تعداد نظرات ثبت شده : نفر
    درحال ثبت اطلاعات....
    ثبت سفارش تلفن تماس ۰۲۱۴۴۶۶۸۸۳۵ پشتیبانی آنلاین