لباس های خود را چگونه با وایتکس بشوییم ؟

اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی

در یک نگاه:

همه ما با معضل بزرگی به نام شستن لباس آشنایی داریم. یکی از مهمترین کمک های که علم به بشرکرده است، اختراع انواع و اقسام پودرها و مایع هایی بوده است که به کمک آن بتوانیم هر چه بهتر آلودگی و لکه ها را از روی لباس ها، پاک کنیم. یکی از مهم ترین این

وایتکس چیست؟

امروزه شاید کمتر کسی باشد که نام وایتکس را نشنیده باشد. وایتکس ها سفید کننده هایی هستند که از آن ها برای شستشو لباس هم استفاده می کنند. البته باید بدانید که این مواد تنها برای شستن لباس ها کفایت نمی کنند. شما می توانید از انواع وایتکس برای ضد عفونی کردن آب، گند زدایی چاه های آب، از بین بردن باکتری ها و ... نیز استفاده کنید. از این رو به سادگی می توان متوجه شد که وایتکس ها چه قابلیت های مختلفی در زندگی روزمره ما دارند.

اما ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با شستن لباس با وایتکس آشنا کنیم. شما می توانید هم برای شستشو دستی و هم برای شستشو با ماشین لباسشویی از وایتکس ها استفاده کنید. البته فراموش نکنید که استفاده کردن از وایتکس قوانین و شرایطی داشته و نمی توان از آن برای تمامی لباس ها استفاده کرد. از سوی دیگر در ترکیب وایتکس ها از سدیم، اکسیژن و کلر استفاده شده است.
در صورتی که تاریخ انقضا این مواد گذشته باشد یا در زیر نور مستقیم خورشید نگهداری شوند، از خود گاز های خطرناکی تولید می کنند که می تواند شما را مسموم کند. پس در هنگام استفاده و خرید این مواد، نهایت دقت را به خرج دهید. ما در ادامه نحوه شستن لباس با وایتکس و همچنین نحوه استفاده از این ماده شوینده را به شما آموزش خواهیم داد.

بیشتر بدانید:

آب ژاول [Sodium chlorate] یا هیپوکلریت سدیم که نام دیگر آن مایع سفید کننده (وایتکس) است. آب ژاول در صنایع بهداشتی، نساجی و تولید سفید کننده ها کاربرد دارد. برای استفاده از آن حتما موارد ایمنی را رعایت کنید در هنگام استفاده از دستکش استفاده کنید و دور از دسترس کودکان باشد.

چگونه لباس های خود را با وایتکس بشوییم ؟

حال که به صورت کامل با شستن لباس با وایتکس آشنا شدید، زمان آن رسیده است تا به شما در خصوص طرز استفاده از وایتکس برای لباس سفید اطلاعاتی را بدهیم. فراموش نکنید که قبل از استفاده از وایتکس، حتما برچسب بر روی لباس خود را بخوانید. همچنین در زمان استفاده از وایتکس، از هیچ ماده شوینده دیگری بهره نبرید. به یاد داشته باشید که بعد از استفاده از وایتکس درب آن را به خوبی ببنید و آن را دور از دست اطفال نگهداری کنید.

برای جلوگیری از آسیب رساندن وایتکس در حین شستشو البسه، از دستکش، پیش بند و ماسک استفاده کنید. فراموش نکنید که حتما در مرحله اول وایتکس را به کمک آب رقیق کنید. شستن لباس با وایتکس به صورت مستقیم می تواند منجر به آسیب دیدن لباس شما می شود. حتما در رقیق کردن وایتکس و آبکشی البسته بعد از شستن آن با وایتکس، از آب سرد استفاده کنید. آب گرم می تواند اجزا و ترکیبات موجود در وایتکس را فعال کند.

با دانستن این نکات، می توانید به راحتی و بدون دغدغه از وایتکس برای شستن لباس های خودتان استفاده کنید.

چگونه قبل از شستن لباس با وایتکس آن را تست کنیم ؟

همانطور که گفته شده از وایتکس برای شستشوی لباس ها استفاده می کنند. اما نباید از این ماده شویند برای شستن انواع لباس ها استفاده کرد. در ابتدا باید بدانید که وایتکس ها برای شستشوی لباس های سفید مناسب هستند و از آن نباید برای تمیز کردن لباس های رنگی استفاده کنید. شستن لباس های رنگی به کمک وایتکس می تواند باعث از بین رفتن بافت لباس و رنگ دادن آن شود.

همچنین نیاز است قبل از استفاده از وایتکس، تست ایمنی بر روی لباس را انجام دهید. بدین صورت می توانید متوجه شوید که آیا شستن لباس با وایتکس به آن لطمه ای وارد می کند یا خیر. برای انجام تست وایتکس بر روی ابتس، تنها کافی است تا در ابتدا مقداری، در حدود 2 قاشق چایخوری، از وایتکس را در حدود 4/1 لیوان آب بریزید. اکنون نیاز است تا بخشی از لباس که در دید نیست، مانند قسمت داخل آستین را به محلول آب و وایتکس آغشته کنید.

بعد از گذشت یک دقیقه به کمک یک دستمال کاغذی تمیز، لباس را خشک کنید. اگر لباس شما تغییر رنگ نداد، پس وایتکس به آن آسیبی وارد نخواهد کرد. با این حال بهتر است از شستن لباس هایی مانند ابریشم، موهر، پشم، چرم و اسپندکس به کمک وایتکس، خودداری کنید.

تست-وایتکس-برای-شستن-لباس

مدت زمان ماندن لباس در وایتکس چقدر است ؟

برای بسیاری از افراد در زمان شستن لباس با وایتکس این سوال ایجاد می شود که مدت زمان ماندن لباس در وایتکس چقدر باید باشد؟ اگر قرار است لباستان را با دست بشویید، بهترین زمان برای ماندن لباس ها در وایتکس 10 تا 15 دقیقه است. یادتان باشد، لباس ها را بیش از اندازه در وایتکس رها نکنید. این کار می تواند به سرعت باعث آسیب رسیدن به لباس های شما شود. همچنین اگر بعد از آبکشی با آب سرد، متوجه شدید همچنان لباس های شما آلودگی دارد، می توانید باز هم به مدت 10 تا 15 دقیقه در وایتکس قرارشان دهید.

لباس های خود را چگونه با وایتکس در دست بشوییم ؟

یکی از راه های شستن لباس با وایتکس این است که شما با دست و بدون استفاده از ماشین لباسشویی لباس های خودتان را بشوید. برای این کار نیاز است تا در ابتدا برچسب لباس خود را بخوانید. بر روی برچسب لباس زده شده است که آیا می توان از وایتکس برای تمیز کردن لباس استفاده کرد یا خیر. بعد از اینکه مطمئن شدید می توانید از وایتکس برای شستن لباس هایتان استفاده کنید، باید محلول آب و وایتکس بهره ببرید.

البته نکات مهمی در شستن لباس وایتکس با دست وجود دارد. برای مثال حتما باید این کار را در یک محیط باز انجام دهید. همچنین برای جلوگیری از آسیب دیدن دست هایتان، از دستکش برای شستن لباس با وایتکس استفاده کنید. حال باید درون یک تشت آب، در حدود 1 قاشق غذاخوری وایتکس بریزید و اجازه دهید دهید تا محول آماده شود. همچنین نباید وایتکس را به همراه سایر شوینده ها مانند پودر لباسشویی و ... استفاده کنید.

اکنون لباس خود را درون محلول آب و وایتکس به مدت 10 دقیقه قرار دهید و بعد از آن به کمک آب سرد، آن را آبکشی کنید. فراموش نکنید که در زمان شسشتن لباس با وایتکس، از چنگ زدن لباس، خودداری کنید. اگر مشاهده کردید که همچنان لکه ای بر روی لباس شما وجود دارد، باز هم آن را به مدت 15 دقیقه در محلول آب و وایتکس قرار دهید. برای خشک کردن باس هایتان نیز آن ها را در هوای آزاد، پهن کنید.

لباس های خود را چگونه با وایتکس در ماشین لباسشویی بشوییم ؟

شما علاوه بر اینکه می توانید لباس های تان را به کمک دست و با وایتکس شسشتو دهید، می توانید از ماشین لباسشویی هم برای شستن لباس با وایتکس استفاده کنید. برای اینکه از آسیب رسیدن لباس در زمان شستشوی آن با ماشین لباسشویی باید به چند نکته بسیار مهم دقت کنید. برای شستن لباس با وایتکس به کمک ماشین لباسشویی، حتما از وایتکس هایی استفاده کنید که بدون کلر هستند. همچنین باید حتما لباس های سفید و رنگی را از یک دیگر جدا کنید.

هیچگاه محفظه ماشین لباسشویی را پر از لباس نکنید. مقداری فضا برای چرخش لباس ها به لباسشویی بدهید.حال باید مقداری از وایتکس را درون حدود 2 لیتر آب ریخته تا به خوبی رقیق شود. محلول آب و وایتکس را به کمک محفظه های پودر، به داخل ماشسن لباسشویی بریزید. باز هم اشاره می کنیم، هنگامی که از وایتکس برای شستن لباس ها درون ماشین لباسشویی استفاده می کنید، نباید از سایر شوینده های لباس بهره ببرید.

شستن-لباس-مشکی-با-وایتکس

نحوه شستن انواع لباس با وایتکس

طرز شستن لباس سفید با وایتکس

ممکن است این سوال نیز برای شما ایجاد شده باشد که "چگونه لباس سفید را با وایتکس بشوییم". همانطور که در قسمت های قبل نیز به شما گفتیم، یکی از بهترین راه های شستن لباس های سفید، استفاده کردن از وایتکس است. شما می توانید لباس های سفید خودتان را به کمک دست و یا ماشین لباسشویی و با وایتکس بشویید. البته فراموش نکنید که حتما تست اطمینان استفاده از وایتکس را بر روی لباس انجام داده و یا برچسب آن را به خوبی بخوانید. در ادامه می خواهیم نحوه شستن لباس سفید با وایتکس را شرح دهیم. با ما همراه باشید.

شستن پیراهن سفید با وایتکس

پیراهن سفید و یا به صورت کلی البسه سفید، بهترین لباس هایی هستند که می توانید به کمک وایتکس لکه ها و آلودگی های روی آن را از بین ببرید. نحوه استفاده از وایتکس برای لباس سفید به این صورت می باشد که برای شستن پیراهن به کمک وایتکس و با دست، باید در مرحله اول کمی وایتکس را درون تشت آب ریخته و محلول آب و وایتکس ایجاد کنید. حال پیراهن سفید خود را به مدت 10 دقیقه درون این محلول بگذارید. فراموش نکنید باید مطمئن شوید که وایتکس آسیبی به پیراهن سفید شما وارد نمی کند.

در مرحله بعدی شستن پیراهن سفید با دست، لازم است آن را از وایتکس خارج کرده و لکه های موجود بر روی آن را به آرامی فشار داده تا از بین بروند. بعد از این مرحله باید پیراهن سفید خود را با آب سرد آبکشی کنید و برای خشک شدن آن را در فضای باز پهن کنید.

شستن لباس مشکی با وایتکس

وایتکس ها با عنوان سفید کننده شناخته می شوند. قاعدتا کسی نمی خواهد لباس های مشکی خودش را سفید کند! از این رو نباید به هیچ عنوان از وایتکس برای شستن لباس های مشکی استفاده کنید. این کار موجب از بین رفتن رنگ لباس می شود و دیگر راهی برای از بین بردن لکه وایتکس بر روی لباس مشکی وجود ندارد. پس در هنگام شستن لباس با وایتکس مراقب باشید که لباس های مشکی را از مابقی لباس هایتان جدا کنید.

شستن لباس نوزاد با وایتکس

یکی از دغدغه های مادران این است که آیا می توانند لباس های کودکشان را با وایتکس بشویند یا خیر؟ در پاسخ به این دسته از مادران باید بگوییم که بهتر است از شستن لباس نوزاد با وایتکس خودداری کنند. مواد شیمیایی موجود در وایتکس می تواند باعث بروز حساسیت و قرمز شدن پوست نوزاد شما شود. همچنین بوی وایتکس، موجب آزار دیدن نوزاد خواهد شد.

به جای شستن لباس با وایتکس، می توانید از صابون های کودک به همراه نرم کننده ها استفاده کنید. اما اگر بعد از استفاده از این مواد متوجه شدید که که لکه ها از بین نمی رود، می توانید از وایتکس نیز استفاده کنید. اما فراموش نکنید که بعد از شستن لباس نوزاد با وایتکس، حتما از نرم کننده های لباس نوزاد استفاده کنید. این نرم کننده ها باعث از بین رفتن بوی بد وایتس شده و از بروز حساسیت های پوستی نوزاد نیز جلوگیری می کند.

نحوه-شستن-انواع-لباس-با-وایتکس

چگونه از وایتکس بصورت نقطه ای استفاده کنیم ؟

در برخی از واقع ممکن است تنها بر روی قسمتی از لباس های شما آلودگی ایجاد شود و بخواهید به کمک وایتکس تنها همان نقطه را تمیز کنید. در این حالت نیز می توانید از وایتکس بصورت نقطه ای استفاده کنید. برای این منظور، نباید اجازه دهید تا آلودگی بر روی لباس شما خشک شود و در اولین فرصت برای شستن لباس با وایتکس اقدام کنید.

اولین مرحله برای استفاده از وایتکس بصورت نقطه ای این است که تشت کوچکی را از آب پر نکنید. حال مقدار کمی از وایتکس را درون تشت بریزید و محلول را کمی هم بزنید. مقداری از محلول را بر روی یک اسفنج یا پارچه ای سفید رنگ ریخته و به صورت آرام و ضربه ای، بر روی لکه ای که ایجاد شده است، فشار بیاورید. برای این منظور می توانید از گوش پاک کن نیز استفاده کنید. این مرحله را تا لحظه ای که مطمئن شدید لکه به خوبی پاک شده است، ادامه دهید.

نتیجه گیری

وایتکس یا سفید کننده ماده ای است که از آن علاوه بر ضد عفونی کردن و گندزدایی، برای شستن لباس ها نیز کمک گرفت. بهتر است از وایتکس تنها برای شستن لباس های سفید، آن هم لباس هایی که اجازه شستن آن ها را با وایتکس داده اند، استفاده کنید. برای اطمینان از اینکه وایتکس به لباس شما آسیب می زند یا خیر علاوه بر اینکه می توانید برچسب لباس را بخوانید، می توانید تست وایتکس را روی لباس پیدا کنید. شستن لباس با وایتکس هم می تواند به صورت دستی انجام شود و هم می توانید از ماشین لباسشویی استفاده کنید.

شما هم می توانید تجربیات خود در مورد استفاده از وایتکس با ما درمیان بگذارید. و همچنین می توانید با دانلود اپلیکیشن خشکشویی آنلاین الماس لاندری از خدمات ما استفاده کنید.

دانلود اپلیکیشن خشکشویی آنلاین الماس لاندری

مرجع :
تعداد نظرات ثبت شده : نفر
    درحال ثبت اطلاعات....
    ثبت سفارش تلفن تماس ۰۲۱۴۴۶۶۸۸۳۵ پشتیبانی آنلاین