راهنمای پاك كردن آدامس از روی لباس

اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی

در یک نگاه:

تصور کنید که امروز برای اولین بار از لباس های نو و شیک خودتان رونمایی کرده اید. ناگهان بر روی سطحی می نشینید و متوجه می شوید که قبلا یک آدامس در آن نقطه وجود داشته که اکنون به لباس گران بهای شما چسبیده است. مسلما شما بسیار ناراحت می شوید. اما باید بدانید که راه هایی وجود دارد که با استفاده از آن می توان لکه آدامس را از روی لباس خود پاک کنید. ما در این مطلب قصد داریم تا به شما راهنمای پاك كردن آدامس از روی لباس را آموزش دهیم.

 

لکه آدامس روی لباس چگونه پاک می شود؟

مطمئنا چسبیدن لکه آدامس بر روی لباس، یکی از بدترین اتفاق هایی است که ممکن است برای کسی پیش بیایید. اما نکته امیدوارکننده این است که به روش های مختلفی می توان این لکه ایجاد شده از روی لباس را به راحتی پاک کرد. امروزه افراد هزینه های زیادی برای پاك كردن آدامس از لباس های گران قیمت خودشان می کنند، غافل از اینکه با چند ترفند ساده می توان لکه آدامس را از روی لباس پاک کرد.

برای اینکه بتوانیم به این سوال که "چگونه آدامس را از روی لباس پاک کنیم" پاسخ دهیم باید بگوییم که روش های مختلفی برای این کار وجود دارد. ما در ادامه به چند روش ساده و کاربردی که به کمک آن ها می توانید در خانه و بدون انجام هزینه های زیاد، لکه آدامس را پاک کنید، خواهیم پرداخت.

 

پاك كردن آدامس از روی انواع لباس

برای از بین بردن آدامس روی لباس روش های متفاوتی وجود دارد که در ادامه بر اساس جنس و رنگ لباس به بررسی آن ها می پردازیم.

پاك كردن لکه ادامس روی لباس مشکی:

اگر بر روی لباس مشکی شما آدامسی چسبیده باشد، می توانید از روش های مختلفی برای از بین بردن آن استفاده کنید. استفاده از یخ یا اتو کردن بهترین راه های از بین بردن آدامس است. مابقی راه ها برای پاك كردن آدامس از روي لباس مشکی می توانند باعث از بین رفتن رنگ مشکی لباس شما شوند. بعد از اینکه لکه آدامس ایجاد شده را رفع کردید، می توانید به سادگی لباس را بشویید تا مجددا به حالت قبلی خودش باز گردد.

پاك كردن لکه ادامس روی لباس سفید:

گاهی پیش می اید که بر روی لباس های سفید شما هم لکه هایی ادامس ایجاد می شود. 

برای از بین بردن این چنین لکه هایی می توانید از روش های مختلفی در خانه کمک بگیرید. استفاده از بنزین، الکل، یخ، سرکه و مایع لباسشویی بهترین راه هایی هستند که به پاك كردن لکه ادامس روی لباس سفید شما کمک فراوانی می کنند. فراموش نکنید که تا از بین روفت کامل لکه، باید مراحل هر کدام از روش ها را به خوبی انجام دهید.

پاك كردن لکه ادامس روی لباس رنگی:

لکه آدامس ایجاد شده بر روی لباس های رنگی را هم می توانید به کمک روش هایی که برای پاک کردن آن بر روی لباس های سفید استفاده کردید، پاک کنید. بهترین روش برای این لباس ها، قرار دادن آن ها درون فریزر و یا کمک گرفتن از حرارت آب جوش است. بدین صورت بدون آن که رنگ لباس شما تغییری ایجاد کند یا به دلیل استفاده از مواد شیمیایی آسیبی ببیند، می توانید لکه ایجاد شده را به خوبی از بین ببرید.

پاك كردن ادامس روی شلوار

پاك كردن آدامس از روي شلوار:

یکی از لباس هایی که به وفور ممکن است لکه آدامس بر روی آن ایجاد شود، شلوارها هستند. شلوارها را نیز به مانند لباس ها می توان به روش های مختلفی از شر لکه آدامس، خلاص کرد. بهترین روش فریز کردن و یا قرار دادن یخ بر روی آدامس است. بدین صورت آدامس به خوبی سفت شده و بعد از ان می توان به کمک یک مسواک یا برس، به سادگی آدامس را از روی شلوار جدا کرد.

پاك كردن ادامس روی پیراهن:

روش های مختلفی وجود دارد که به کمک آن ها می توانید پاك كردن ادامس روی پیراهن را تجربه کنید. البته استفاده از این روش ها به جنس پیراهن شما نیز بسیار بستگی خواهد داشت. اگر احساس می کنید که مواد شیمیایی می توانند به پیراهن لطمه بزنند، می توانید از قالب یخ، فریز کردن و یا اتو کردن برای از بین بردن لکه آدامس ایجاد شده استفاده کنید.

پاك كردن آدامس از روی چادر مشكی:

چادرهای مشکی نیز به کرات ممکن است به مشکل چسبیدن آدامس بر روی خود دچار شوند. برای پاك كردن لکه آدامس از روي چادر می توانید از بخارآب، جوشاندن، فریزر کردن، سرکه و ... استفاده کنید. فراموش نکنید که استفاده از برخی مواد شیمیایی می تواند منجر آسیب رساندن به رنگ پارچه مشکی شما شوند. پس اگر می خواهید برای از بین بردن لکه آدامس روی چادر مشکی از مواد شیمیایی استفاده نمایید، در ابتدا کمی از ماده شیمیایی را بر روی قسمتی از چادر که در دید نیست بزنید.

پاك كردن آدامس از روی چرم:

گاهی ممکن است لکه آدامس بر روی لباس های چرم شما ایجاد شود. برای پاك كردن آدامس از روي چرم و از بین بردن آن می توانید ازیخ بهره ببرید. یخ را بر روی قسمتی از چرم که آدامس به آن چسبیده است، قرار بدهید. برای جلوگیری از آسیب رساندن یخ به لباس چرمی خود، می توانید یخ ها را درون کیسه پلاستیک گذاشته و به نحوی تنظیم کنید که بیشتر بر روی آدامس بوده و کمترین تماس را با لباس چرمی شما داشته باشد.

بعد از اینکه احساس کردید آدامس به خوبی سفت شد، می توانید به کمک مسواک، برس یا کارد کند، آدامس را از روی لباس چرمی خود جدا کنید. مراقب باشید تا به دلیل فشار بیش از حد، به بافت چرم آسیب نزنید. استفاده از کره بادوم زمینی و چسب نواری نیز می تواند به شما در برطرف کردن لکه آدامس از روی چرم، کمک کند.

 

طريقه پاك كردن آدامس از لباس با استفاده از شویده های طبیعی:

دو روش پاك كردن آدامس از لباس وجود دارد استفاده از شوینده های طبیعی و شوینده های شیمیایی. ابتدا به طرز پاك كردن ادامس از روي لباس با شوینده های طبیعی می پردازیم.

پاك كردن آدامس با استفاده از سرکه:

یک روش پاك كردن ادامس از روي لباس، کمک گرفتن از سرکه است. برای این کار لازم است در ابتدا در حدود یک لیوان سرکه را گرم کنید. برای گرم کردن سرکه می توانید از مایکروویو یا بخار آب استفاده کنید. یادتان باشد سرکه نباید بجوشد بلکه تنها گرم شود، کفایت می کند. حال یک مسواک را برداشته و درون سرکه فرو ببرید. اکنون مسواک را بر روی آدامس بکشید. سرکه داغ باعث می شود تا آدامس شل شده و جدا کردن آن راحت تر شود.
این مرحله را تا از بین روفتن کامل آدامس از روی لباس خود ادامه دهید. اگر در طول فرایند متوجه شدید که سرکه سرد شده است، می توانید مجددا آن را گرم کنید. اگر بوی سرکه بر روی لباس شما باقی مانده ساست، تنها کافی است تا آن را بشویید.

پاك كردن آدامس با استفاده از یخ

پاك كردن آدامس با استفاده از یخ:

یک روش دیگر برای پاک کردن آدامس از روی لباس استفاده از یخ می باشد. این روش یک روش قدیمی اما موثر است. زمانی که یخ را بر روی آدامس قرار دهید، آدامس به سرعت نسبت به تغییر دما حساسیت نشان داده و سفت خواهد شد. برای نتیجه گیری بهتر پیشنهاد می کنیم تا قالب یخ خودتان را تا 30 دیقیقه بر روی آدامس قرار دهید. بعد از سرد و سفت شدن آدامس می توانید به راحتی آن را از روی لباس خودتان پاک کنید. البته فراموش نکنید که این روش برای لکه هایی است که عمق زیادی ندارند.

پاك كردن آدامس با استفاده از الکل:

یکی دیگر از روشهای تميز كردن آدامس از لباس استفاده از الکل می باشد. اگر آدامس به لباسی چسبیده است که پارچه آن نازک باشد، می توانید برای از بین بردن این لکه، از الکل استفاده کنید. الکل به بافت و رنگ پارچه لطمه ای نمی زند و لکه ای را هم از خود به جا نمی گذارد. برای این کار به یک اسفنج تمیز یا دستمال نیاز خواهید داشت. مقداری از الکل را به دستمال یا اسفنج بزنید و آن را بر روی لکه آدامس بمالید. حالبه کمک همان اسفنج لکه را گرفته و اجازه دهید تا الکل به خوبی به خورد لکه برود.

به کمک یک چاقوی کند، قاشق یا یک برس چوبی، لکه آدامس ایجاد شده را به خوبی بکشید. متوجه می شوید که آدامس به سادگی از پارچه شما جدا خواهد شد. در نهایت می توانید از نرم کننده ها و شوینده ها برای تمیز کردن لباس خود استفاده کنید.

پاك كردن آدامس با استفاده از شویده های شیمیایی

در ادامه به نحوه پاك كردن آدامس از روي لباس با استفاده از شوینده های شیمیایی می پردازیم. با ما همراه باشید:

پاك كردن آدامس با استفاده از مایع لباس شویی:

شما همچنین می توانید از مایع لباس شویی برای پاك كردن لکه آدامس از روي لباس و از بین بردن لکه آن استفاده کنید. این روش نیز یکی از روش های ساده است که در خانه می توانید از آن کمک بگیرید. برای این کار مقداری از مایع لباس شویی را به قسمتی از لباس که آدامس به آن چسبیده است، بزنید. حال به یک مسواک احتایج دارید تا به کمک آن آدامس را از روی لباس جدا کنید. برای جدا کردن هرچه بهتر آدامس، می توانید از یک چاقوی کند نیز استفاده کنید.
اگر باز هم مشاهده کردید که آدامس بر روی لباس شما باقی مانده است، می توانید از ناخن هایتان برای جدا کردن آن، کمک بگیرید. در نهایت نیز لباس خودتان را بشوییید تا لکه به صورت کامل از بین برود.

پاك كردن آدامس با استفاده از اسپری مو:

اسپری های مو نیز وسایل مناسبی براي پاك كردن جای ادامس از روي لباس هستند. بدین منظور تنها کافی است تا بر روی آدامس چسبیده به لباس، اسپری مو را بزنید. این کار موجب می شود تا آدامس سفت شود. سریعا بعد از این که اسپری زدن شما تمام شد، تلاش کنید تا آدامس را جدا نماید. آدامس زمانی که سفت شود، به سادگی جدا خواهد شد. اگر باز هم مقداری از آدامس بر روی لباس شما باقی مانده است، باز هم اسپری یزنید و سعی کنید تا آن را جدا نمایید. در نهایت نیز لباس خودتان را بشویید.

پاك كردن آدامس با استفاده از بنزین:

شاید شما هم شنیده باشید که می توان از بنزین برای پاک کردن لکه آدامس استفاده کنید. این واقعیت کاملا صحیح است. برای این منظور نیاز است تا مقداری از بنزین را بر روی لکه آدامس ایجاد شده، بریزید. فراموش نکنید که کار با بنزین خطرناک بوده و باید تنها قسمتی را که می خواهید به بنزین آغشته کنید. ترکیبات بنزین می توانند آدامس را در خودشان حل کنند.
حال کافی است تا به کمک یک برس یا مسواک، آدامس را از روی باس جدا کنید. بعد از اتمام فرایند کار نیز می توانید لباس را با مواد شوینده به خوبی بشویید تا بوی بنزین لباس، از بین برود.

لکه ادامس روی پارچه را چگونه پاک کنیم

 

پاك كردن آدامس از روی کالای خواب

پاك كردن آدامس از روی پتو:

اگر لکه آدامس بر روی پتو شما ایجاد شد، باز هم این امکان وجود دارد ا به کمک روش های مختلفی آن را از بین ببرید. برای مثال استفاده از یخ، بهترین راه برای جدا کردن آدامس از پتو است. یخ ها را یا به صورت مستقیم یا درون یک نایلون، بر روی آدامس قرار دهید. برای گرفتن نتیجه بهتر، می توانید از اسپری های مو نیز استفاده کنید. بعد از آن به کمک یک چاقو کند قدیمی، ادامس سفت شده را از روی پتو جدا کنید.
در نهایت نیز می توانید پتو را به کمک مایع رختشویی به خوبی شستشو دهید. در صورتی که لکه آدامس به هیچ عنوان از روی پتو شما جدا نشد، باید پتو را به قالیشویی ها سپرده تا برای شما در سریع ترین زمان آن را شستشو داده و لکه آدامس را از بین ببرند.

 

پاك كردن آدامس با استفاده از اتو

یکی دیگر از روش های خانگی پاک کردن لکه آدامس از روی لباس، استفاده از اتو است. برای این کار باید در ابتدا یک کارتن را زیر محلی که آدامس به لباس چسبیده است، قرار دهید. حال تنها کافی است تا به اتو کردن لکه آدامس ادامه دهید. یادتان باشد مقوا باید به نحوی قرار بگیرد که با آدامس تماس داشته باشد. بعد از اتو زدن، متوجه می شوید که آدامس کم کم به مقوا می چسبد. برای دریافت بهترین نتیجه از این عمل، کافی است تا چند بار آن را تکرار کنید. در نهایت نیز لباس خودتان را بشویید.

 

لکه ادامس روی پارچه را چگونه پاک کنیم؟

ما در روش های قبل به صورت کامل در خصوص پاک کردن آدامس از لباس ها صحبت کردیم. شما می توانید بسته به نوع موادی که در اختیار دارید، برای از بین بردن لکه آدامس از روی لباس های خودتان اقدام کنید. در برخی از این موارد، آدامس را با سفت شدن از روی پارچه پاک می کنیم و در برخی از موارد، آدامس را با حرارت دادن. بسته به نوع پارچه ای که دارید می توانید از روش های مختلفی این کار را امتحان کنید.

البته راه های دیگری نیز برای پاك كردن ادامس از روي پارچه وجود دارد. می توانید پارچه مورد نظرتان را درون یک پلاستیک گذاشته و آن را به فریزر منتقل کنید. همچنین می توانید از جوشاندن پارچه، از کره بادوم زمینی، از پاک کننده ها، لکه بر، چسب نواری و ... نیز برای از بین بردن لکه آدامس روی پارجه نیز استفاده کنید.

نتیجه گیری:

چسبیدن آدامس به لباس ها، یکی از بدترین اتفاقی است که می تواند برای هر کسی بیوفتد. امروزه شما می توانید به روش های مختلفی لکه آدامس را از روی انواع لباس، پارچه، مبل، قالی، پتو و ... جدا کنید. برای اینکار تنها به چند مسیله ساده احتیاج خواهید داشت. از موثرترین روش های خانگی برای از بین بردن لکه آدامس روی لباس می توان به فریز کردن، قرار دادن یخ بر روی لکه، استفاده از بخار، استفاده از الکل و یا بنزین، استفاده از کره بادوم زمینی، اتوکشی، سرکه، اسپری مو و ... اشاره کرد. ولی به طور کلی پاک کردن لکه آدامس بر روی لباس فرایدی است که نیاز به تخصص دارد و بهتر است برای پاک کردن این نوع لکه ها به خشکشویی های معتبر مراجعه کنبد که خشکشویی آنلاین الماس با راه اندازی اپلیکیشن بدون صرف وقت و هزینه زیاد به کمک شما می آید.

نظرات و تجربیات خود را درباره پاک کردن لکه آدامس از روی لباس های خود با ما در میان بگزارید.

مرجع :
تعداد نظرات ثبت شده : نفر
  • item.Name

    او

    یخ جواب نداد

درحال ثبت اطلاعات....
ثبت سفارش تلفن تماس ۰۲۱۴۴۶۶۸۸۳۵ پشتیبانی آنلاین