آیا رنگرزی خانگی می تواند گزینه ای مناسب برای احیای یک لباس باشد؟

اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی
رنگرزی لباس یک حرکت جبرانی برای طراوت بخشیدن به لباس هایی است که نیاز به توجه و رسیدگی دوباره دارند یا آنقدر برای ما مهم هستند که می خواهیم هر طوری شده آن لباس را به صف لباس های مورد انتخاب ما برای پوشیدن برگردانیم. البته این کار خطراتی دارد که می تواند علاوه برتهدید سلامتی انسان، کیفیت و پارچه را نیز تهدید کند. بطور مثال اگر لباس مورد نظر دارای رنگی تیره باشد، با زدن رنگی روشن و جدید می توان آن را از بین ببرد. درنتیجه بهتر است این کار خطیر را به شرکت اتوشویی و خشکشویی آنلاین بسپاریم تا به بهترین نحو و با کمترین ریسک، سریع و ارزان به هدف خود برسیم. اما اگر قصد انجام اینکار را در خانه دارید بهتر است به چند نکته ی کلیدی حتما توجه کنید.

انتخاب لباس مناسب جهت رنگرزی

بطور قطع هر لباسی نیازی به رنگرزی ندارن چراکه امکان دارد بعد از انجام این کار، برآیند مورد انتظار ما بدست نیاید. برای انتخاب لباس مورد نظر برای رنگرزی همیشه سعی کنید پارچه ای کهنه و فرسوده با الیاف طبیعیانتخاب کنید که با رنگ های گیاهی یا خریداری شده از فروشگاه ، زندگی جدیدی را در آن تنفس کنید. با این انتخاب اگر به لباس شما آسیبی هم رسید دیگر نگران از دست دادن آن نیستید. رنگهای سفید و سبک ساده ترین رنگ برای رنگ آمیزی هستند اما می توانید پارچه های رنگی را نیز سفید کرده و دوباره رنگ کنید. استفاده از رنگهای فروشگاهی یک پروژه سریع و خودانجام است که می تواند در عرض چند ساعت کمد لباس شما را تازه کند. اگرچه زحمت و مراحل ساخت مختص خود را دارد ، ساختن رنگهای گیاهی خودتان نیز می تواند یک پروژه با ارزش باشد و می تواند رنگ هایی با ظاهری طبیعی ایجاد کند.

رنگرزی خانگی لباس

انتخاب پارچۀ مناسب

پارچه های مختلف به رنگ های پارچه ای متفاوت واکنش نشان می دهند. بنابراین شما باید قبل از شروع رنگ آمیزی ، با نوع پارچه ای که انتخاب کرده اید آشنایی داشته باشید.بدون شک بهترین پارچه برای رنگ آمیزی ، پارچه یا پیراهن نخی است. شتشوی پیراهن نخی اولین فرایند انجام این کار است. سایر البسه مانند شلوار، پیراهن، کفش  و جیر و چرم و حتی لباس عروس! نیز می توانند با فرآیند رنگرزی جان دوباره ای بگیرند. ابریشم نیز غالباً رنگ می شود اما پارچه های مصنوعی به خوبی رنگ نمی گیرند علی الخصوص پارچه هایی از جنس 100٪ پارچه های مصنوعی مانند  پلی استر 100٪، نایلون 100٪ ، لیکرا و غیره. پارچه های ترکیبی مانند مخلوط پنبه پلی استر رنگ ها را خیلی خوب به خود نمی گیرند ، اما هنوز هم می توان آنها را به با رنگ آمیزی سبک تر به لباس یا پیراهنی جدیدتر مبدل کرد. توصیه ی اکید ما اما مججدا سپردن این کار خطیر به خدمات اتوشویی و خشکشویی آنلاین است که علاوه بر فعالیت های ذکر شده به رنگرزی لباس هم مشغول هستند و آن را به حرفه ای ترین شکل ممکن انجام می دهند.

انتخاب رنگ مناسب بر اساس نوع پارچه

رنگرزی لباس یک کار کاملا تخصصی است و این کار بهتر است توسط متخصصین یا کارشناسان با تجربه ی در حال خدمت در شرکت های لباس شویی انجام گیرد علی الخصوص اگر آن لباس برای شما از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد. انتخاب رنگ برای رنگرزی باید متناسب با لباس انجام گیرد چرا که در غیر این صورت نه تنها بر پارچه ی آن لباس نمی شیند بلکه میتواند به بافت پارچه نیز آسیب برساند.

انتخاب نوع رنگرزی لباس

چگونه می خواهید از رنگ استفاده کنید؟ از وان استفاده میکنید ؟ رنگ آمیزی می کنید؟ از روش باتیک استفاده میکنید؟  یا روش کراواتی؟

کرواتی: یک روش ارزان قیمت برای بدست آوردن طیف گسترده ای از رنگ ها
نقاشی: Procion MX ، ژاکارد اسید.
باتیک: Procion MX ، ژاکارد اسید. یک روش باتیک غیر مومی برای RIT وجود دارد ، اما باعث استفاده کمتر از رنگها خواهد شد.
در وان: RIT ، Dylon و iDye برای پارچه های طبیعی نیاز به گرما ندارند و می توانند در وان استفاده شوند.
اثر هدر: از رنگهای مختلف iDye Poly و iDye Natural روی پارچه های مخلوط شده برای اثر بخشی بیشتر استفاده می شود.
هر کدام از روش های نامبرده شده با توجه به سهولت نوع انجام آن، قیمت یا نوع جنس پارچه ی مورد نظر انتخاب می شوند که  انتخاب نوع انجام عملیات رنگرزی لباس باید توسط فردی مطلع انجام گیرد پس بهترین کار تماس با یک مرکز اتوشویی و خشکشویی آنلاین و سپردن این کار تخصصی به این افراد است تا با نهایت دقت و مهارت انجام گردد.

‫ اپلیکیشن خشکشویی آنلاین الماس لاندری

مرجع :
تعداد نظرات ثبت شده : نفر
    درحال ثبت اطلاعات....
    ثبت سفارش تلفن تماس ۰۲۱۴۴۶۶۸۸۳۵ پشتیبانی آنلاین